ЗДО №8, ДНЗ №8 ”Ялиночка”, Хуст
Закарпатська область, Хустський район

Кабінет психолога

Косик Тетяна Миколаївна – практичний психолог  Закладу дошкільної освіти (ясла – садок) №8 «Ялиночка». Педагогічний стаж – 16 років.

Цілі і завдання роботи психологічної служби ДНЗ на 2023 – 2024 навчальний рік, з урахуванням воєнного стану:

  1. Збереження психічного здоров’я усіх учасників освітнього процесу в умовах воєнного стану.
  2. Забезпечення психологічної стійкості учасників освітнього процесу, які постраждали від російської збройної агресії.
  3. Подолання наслідків травматичних інцидентів для усіх учасників освітнього процесу.
  4. Запобігання та профілактика булінгу, домашнього насильства та жорстокого поводження з дітьми під час воєнного стану.
  5. Підвищення професійної компетентності практичного психолога у напрямі оволодіння сучасними технологіями психологічної допомоги.
  6. Психологічна просвіта всіх учасників освітнього процесу.
  7. Профілактика конфліктних ситуацій.
  8. Профілактика стресових та постстресових станів у батьків та педагогів.
  9. Продовження роботи щодо впровадження на сайті закладу освіти сторінки «Кабінет психолога» та онлайн – консультування.
  10. Здійснювати психологічне та соціально – педагогічне забезпечення та супровід інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами.

Практичний психолог буде працювати над темою «Розвиток комунікативних навичок та навичок спілкування у дітей дошкільного віку».

У листопаді практичним психологом проведено тренінг для педагогів на тему «Розвиток ініціативності і активності педагогів за допомогою методів арттерапії»

     Метою тренінгу було: підвищити професійну майстерність вихователів за допомогою використання арттерапевтичних технологій для формування ініціативності, активності, відновлення психологічного здоров'я в учасників освітнього процесу.

     Завдання тренінгу:
- знайомство учасників тренінгу з досвідом використання арттерапевтичних технологій і їх застосуванням на практиці;

 - створити позитивний емоційний клімат у учасників, використовуючи види арттерапії як одну з форм організації тренінгу;

- сприяти розвитку професійно -творчої активності, розкриттю внутрішнього потенціалу кожного педагога, шляхом створення умов для індивідуальної і колективної роботи;

- придбання нового досвіду педагогами по використанню арттерапії для розвитку ініціативності, активності.

 

 

 

До дня психічного здоров'я практичним психологом, у жовтні 2023 року проведено тренінг з педагогами на тему

«Дбаючи про інших, не забувай про себе»

         Метою тренінгу було: допомогти колегам усвідомити важливість прийняття свого «Я», сприяти виробленню адекватної самооцінки, удосконалювати  вміння пошуку шляхів для покращення настрою; навчити розумінню важливості любові до себе; пошук внутрішніх ресурсів; ство­рити комфортну атмосферу, хороший настрій, сприяти згуртованості групи.

 

 

У травні 2023 року практичним психологом проведена ділова гра для молодих спеціалістів на тему

«Професійна компетентність педагогів»

Метою гри було: підвищувати рівень психологічної  компетентності педагогів та їх загальної психологічної культури. Сприяти розвитку емпатії та рефлексії як професійних якостей педагога. Формування позитивної Я-концепції педагога. Активізація творчого потенціалу педагогічних працівників; стимулювання бажання педагогів підвищувати свій фаховий рівень;  забезпечення умов вільного спілкування та створення позитивного мікроклімату в колективі.

 

    

У листопаді 2022 року практичним психологом проведено

Тренінг для педагогів на тему

,,Психолого – педагогічний супровід дітей з особливими освітніми потребами’’

Метою тренінгу було: актуалізація досвіду роботи педагогів із дітьми з РАС та ЗПР, сформувати уявлення учасників заняття про внутрішній світ дітей з аутизмом, сприяти формуванню моделі ефективної взаємодії педагогів із дітьми з ООП; підвищення професійної компетентності учасників зустрічі щодо гармонійного розвитку та виховання дітей з особливими освітніми потребами; активізувати внутрішню енергію, сприяти створенню позитивного настрою сприяти згуртуванню учасників, виявляти та вправляти вміння доброзичливо співпрацювати та допомагати іншим, відпрацювання навичок ефективної взаємодії зняття емоційної напруги.

 

  

  

 

У жовтні 2022 року проведено семінар - практикум для педагогів на тему  

,,Самоподомога і техніки відновлення під час воєнного стану”

Мета семінару - практикуму було: навчити педагогів технікам  самодопомоги під час воєнного стану; ознайомити із ознаками стресових станів; навчити технікам для роботи  із своїм психологічним станом та технікам роботи із дітьми.

 

 

У листопаді 2021 року практичним психологом проведено психологічний тренінг на тему «Формування сприятливого психологічного клімату в колективі»

Мета тренінгу: згуртування педагогічного колективу, розвиток комунікативних навичок, емоційної стійкості, впевненості в собі, доброзичливого ставлення один до одного.

Виконуючи вправи тренінгу, педагоги вчаться  розуміти один одного. Даний тренінг мотивує педагогів до самовдосконалення, рефлексії, оволодіння механізмами комунікативної компетентності.

Завдання тренінгу:

- формування сприятливого психологічного клімату;

- знаходження подібностей в учасників групи для поліпшення взаємодії між ними;

- розвиток вміння працювати в команді;

- згуртування групи;

- усвідомлення кожним учасником своєї ролі, функції в групі;

- підвищити комунікативні навички педагогів;

- підвищити настрій на удачу, щастя, добро і успіх.

            

12.10.2021р. до Всесвітнього Дня психічного здоров'я, практичним психологом проведено з педагогами психологічний тренінг  на тему

«Збереження та зміцнення психологічного здоров’я педагога»

Мета: ознайомити педагогів з поняттям "синдром емоційного вигорання", його основними причинами і симптомами, визначити основні умови збереження емоційного здоров'я педагога;

  • підвищити самооцінку педагогів, їх впевненість у собі;
  • створити умови для психологічного розвантаження педагогів;
  • надати інформацію про сучасні техніки і прийоми стабілізації емоційного стану педагогів.

Завдання:

1.       Навчити педагогів практичним навичкам боротьби з «синдромом емоційного вигорання».

2.       Створити в групі атмосферу емоційної свободи та відкритості, дружелюбності і довіри один до одного.

3.       Дати можливість педагогам усвідомити складові власного психологічного здоров’я, зрозуміти взаємозв’язок психічного стану і проявів вегетативних нервових порушень;

4. Проінформувати педагогів про наявні методи профілактики й боротьби зі стресом;

5. Сприяти формуванню практичних навичок володіння собою в різних ситуаціях, збагачувати психологічну компетентність педагогів.

  

 

Майстер - клас для вихователів на тему "Що таке щастя?"

Мета:

  • розкрити глибину розуміння поняття «щастя» з учасниками, формувати вміння роз­різняти його серед інших почуттів;
  • розширювати уявлення учасників про те, що кожна людина — творець свого щастя;
  • сприяти розвитку унікального вміння володіти щастям;
  • викликати бажання робити добро, дару­вати щастя іншим;
  • виховувати старанність, наполегливість.

Завдання:

  • розвивати адекватне розуміння свого внутрішнього світу, допомогти знайти способи для самовдосконалення особистості;
  • формування саморефлексії, емпатії, пси­хологічної толерантності, довіри між учасни­ками;
  • підвищити впевненість у собі, своїх мож­ливостях, підтвердити позитивне ставлення оточення;
  • сприяти комфортному психологічному мікроклімату в групі учасників майстер-класу.

           

Тренінг з вихователями на тему "Розвиток емпатії у педагогів"

Мета: ознайомити з поняттями «емпатія», «педагогічна емпатія» та їхніми функціями, виявляти власні емпатійні ресурси, розвивати вміння емоційного реагування, надання психологічної підтримки.

 

 

 

 

Логін: *

Пароль: *