Результати моніторингу освіти
Результати моніторингових досліджень дітей ДНЗ (ясла – садок) №8«Ялиночка»
за 2023-2024 навчальний рік
МЕТА: виявити знання, уміння, навички дітей дошкільного віку за освітніми напрямами: «Особистість дитини», «Дитина в соціумі», «Дитина в природному довкіллі», «Дитина у світі мистецтва», «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі», «Мовлення дитини», «Гра дитини».
На виконання ст..22 Закону України «Про дошкільну освіту», відповідно до Постанови КМУ «Про затвердження Порядку проведення моніторингу якості освіти» від 14.12.2011 року, наказу МОН №54 від 16.01.2020 «Про затвердження порядку проведення моніторингу якості освіти», плану роботи ДНЗ №8 «Ялиночка» на 2023/2024 навчальний рік, наказу № 40 о/д від 05.09.2023р.
«Про організацію освітньої роботив дошкільному навчальному закладі у 2023 – 2024 навчальному році», наказу № 21о/д від 7.05.2024р. «Про здійснення компелексного вивчення стану організації життєдіяльності вихованців старшої дошкільної групи» в дошкільному закладі проведений узагальнюючий етап моніторингу динаміки змін у розвитку дітей дошкільного віку відповідно Базового компоненту в ДНЗ №8 «Ялиночка» у 2023/2024 навчальному році.
Узагальнюючий етап моніторингу проводився у період з 27.05.2024 р. По 31.05.2024р. для контрольно-діагностичної перевірки знань, умінь, навичок дітей дошкільного віку.
Завданням моніторингу було визначення рівня сформованості базових компетентностей дошкільників згідно освітніх напрямків Базового компоненту.
Суб'єктом моніторингу являється адміністрація ДНЗ. Дослідженням було охоплено вихованців всіх вікових груп закладу. Слід зауважити, що на цьому етапі моніторингу дослідженням було охоплено менше вихованців (всього 89 респондентів), ніж під час початкового етапу (95 респондентів). Це пов'язано із зниженням рівня відвідування дітьми закладу через війнув Україні та виїзд сімей за кордон. Під час підготовки до моніторингу використовувався інструментарій та картки, запропоновані методичним посібником Н.М.Шаповал «Моніторинг досягнень дітей дошкільного віку згідно з БКДО» (Тернопіль: Мандрівець, 2021).
Кожна вікова група проводила діагностику за підготовленими, розробленими картами з питаннями, завданнями та відповідним інструментарієм, за кожним освітнім напрямом, відповідаючи віку дітей. Моніторингова група на чолі з вихователем-методистом Барзул А. М. розробила інструментарій для проведення контрольно-діагностичної перевірки, моніторингу.
Для проведення цілеспрямованого і повного комплексного оцінювання рівня засвоєння програмового матеріалу дошкільниками педагоги оцінювали рівень компетентності дітей за сімома освітніми напрямами Базового компоненту: «Гра дитини», «Особистість дитини», «Дитина в соціумі», «Дитина в природному довкіллі», «Дитина у світі культури», «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі», «Мовлення дитини».
Для здійснення моніторингу педагоги проводили: спостереження за дітьми, міні-заняття, дидактичні ігри та вправи, розвивальні ігри, бесіди. Також використовували доручення, як один із видів природного експерименту, вивчали результати художньо-продуктивної діяльності дошкільнят (малювання, аплікації, конструювання, художньої праці, мовленнєвої творчості).
Отримані результати дали педагогам змогу визначити, які з освітніх напрямків засвоєні дітьми на відповідному рівні, порівняти з результатами початкового етапу та відстежити динаміку засвоєння дітьми компетентностей.
Отже, в результаті проведеної роботи на кінець навчального року маємо такі якісні показники моніторингу рівня досягнень вихованців ДНЗ показані у зведеній таблиці визначення рівня досягнень дітей за освітніми напрямами у межах базового компонента дошкільної освіти за 2023 – 2024 н.р. у дошкільному навчальному закладі (яслах – садку) № 8 «Ялиночка» (додаток).
Узагальнені дані моніторингу по групах дали змогу визначити середній відсоток рівня компетентності дітей на кінець навчального року за освітніми напрямками.
Зведена таблиця визначення рівня досягнень дітей за освітніми напрямами у межах базового компонента дошкільної освіти за 2023 – 2024 н.р. у дошкільному навчальному закладі (яслах – садку) № 8 «Ялиночка»
Вікова група |
Місяць (кількість дітей)
|
Освітній напрям «Особистість дитини» |
Освітній напрям «Дитина в соціумі» |
Освітній напрям «Дитина в природному довкіллі» |
Освітній напрям «Дитина у світі мистецтва» |
Освітній напрям «Гра дитини» |
Освітній напрям « Дитина в сенсорно – пізнавальному просторі» |
Освітній напрям «Мовлення дитини» |
Висновки |
||||||||||||||||||||||||
В |
Д |
С |
П |
В |
Д |
С |
П |
В |
Д |
С |
П |
В |
Д |
С |
П |
В |
Д |
С |
П |
В |
Д |
С |
П |
В |
Д |
С |
П |
В |
Д |
С |
П |
||
Група раннього віку «Дзвіночок» |
Вересень (14 дітей) |
0 |
0 |
0 |
100 |
0 |
1,3 |
16,9 |
81,8 |
0 |
0 |
14,3 |
85,7 |
0 |
0 |
12,2 |
87,8 |
0 |
0 |
7,1 |
92,9 |
0 |
0 |
2,7 |
97,3 |
0 |
0 |
9,4 |
90,6 |
0 |
0,2 |
8,9 |
90,9 |
Травень (14 дітей) |
22 |
43,4 |
34,6 |
0 |
13,6 |
47,4 |
39 |
0 |
6 |
45,2 |
48,8 |
0 |
4,6 |
49,2 |
46,2 |
0 |
5,1 |
26,5 |
68,4 |
0 |
5,3 |
42 |
52,7 |
0 |
3,2 |
34,8 |
62 |
0 |
8,5 |
41,2 |
50,3 |
0 |
|
Молодша група «Калинка» |
Вересень (19 дітей) |
8,3 |
28,6 |
41,1 |
22 |
0 |
26,3 |
54,9 |
18,8 |
0 |
23,3 |
45,9 |
30,8 |
0 |
5,3 |
51,9 |
42,9 |
1,4 |
19,6 |
45 |
34 |
0 |
17,5 |
54,4 |
28,1 |
0 |
6,7 |
50,9 |
42,4 |
1,4 |
18,2 |
49,1 |
31,3 |
Травень (19 дітей) |
35,5 |
42,8 |
21,7 |
0 |
18,2 |
57,4 |
24,4 |
0 |
29,8 |
45,8 |
23,7 |
0,7 |
1,9 |
40,6 |
53 |
4,5 |
23 |
47,4 |
29,6 |
0 |
19,2 |
50,4 |
30,4 |
0 |
2 |
35,3 |
62,1 |
0,6 |
18,5 |
45,7 |
35 |
0,8 |
|
Середня група «Бджілка» |
Вересень (18 дітей) |
0 |
22,2 |
54,5 |
23,3 |
0 |
12,6 |
52,3 |
35,1 |
0 |
12,8 |
50,9 |
36,3 |
0,4 |
8,8 |
44 |
46,8 |
0 |
7,4 |
67,3 |
25,3 |
0 |
17,5 |
48,4 |
34,1 |
0 |
4,3 |
50,6 |
45,1 |
0,1 |
12,2 |
52,6 |
35,1 |
Травень (17 дітей) |
8,5 |
43,4 |
38,2 |
9,9 |
4,4 |
34,9 |
47,3 |
12,4 |
2,7 |
30 |
51,8 |
15,5 |
5,4 |
19,2 |
47,3 |
28,1 |
20,3 |
46,4 |
29,4 |
3,9 |
32,2 |
30,5 |
29,7 |
7,6 |
6,2 |
28,4 |
49,3 |
16 |
11,4 |
33,2 |
41,9 |
13,5 |
|
Середня група «Метелики» |
Вересень (20 дітей) |
1,6 |
7,2 |
75,9 |
15,3 |
10 |
36,6 |
45,3 |
8,1 |
1,2 |
48,8 |
44,6 |
5,4 |
2,9 |
29,2 |
60,8 |
7,1 |
36,7 |
53,9 |
5 |
4,4 |
19,3 |
45 |
30,7 |
5 |
3,1 |
40,3 |
51,9 |
4,7 |
10,7 |
37,3 |
44,9 |
7,1 |
Травень (20 дітей) |
71,7 |
25,3 |
3 |
0 |
81,6 |
14,3 |
3,8 |
0,3 |
86,1 |
8,9 |
5 |
0 |
86,2 |
8,8 |
5 |
0 |
89,4 |
10 |
0,6 |
0 |
84,2 |
15,1 |
0,7 |
0 |
88 |
6,7 |
5,3 |
0 |
83,9 |
12,7 |
3,3 |
0,1 |
|
Старша група «Соняшник» |
Вересень (22 дітей) |
0 |
2,4 |
42,3 |
55,3 |
1,2 |
12,8 |
37,8 |
48,2 |
0 |
5,8 |
41,9 |
52,3 |
0 |
11,4 |
39,6 |
49 |
0 |
22,7 |
36,4 |
40,9 |
0 |
16,1 |
35,6 |
48,3 |
0,9 |
9,1 |
44,7 |
45,3 |
0,3 |
11,5 |
39,7 |
48,5 |
Травень (22 дітей) |
91,6 |
7,2 |
1,2 |
0 |
91,8 |
7 |
1,2 |
0 |
75 |
23,1 |
1,9 |
0 |
66,4 |
29,3 |
4,3 |
0 |
85,9 |
12,7 |
1,4 |
0 |
92,6 |
6,3 |
1,1 |
0 |
76,6 |
22,3 |
1,1 |
0 |
82,8 |
15,4 |
1,8 |
0 |
Високий рівень засвоєння знань по ДНЗ: вересень _2,5__%; травень __41_%
Достатній рівень засвоєння знань по ДНЗ: вересень _15,9_%; травень __29,6_%
Середній рівень засвоєння знань по ДНЗ: вересень _39_%; травень _26,5_%
Початковий засвоєння знань по ДНЗ: вересень _42,6_%; травень _2,9_%