Кабінет психолога
Косик Тетяна Миколаївна – практичний психолог Закладу дошкільної освіти (ясла – садок) №8 «Ялиночка». Педагогічний стаж – 15 років.
Основні види роботи за якими працює практичний психолог:
Психодіагностична робота – здійснює діагностування дітей по виявленню тривожності, агресивності; досліджує емоційний стан новоприбулих дітей; виявляє рівень готовності дітей до навчання в школі; виявляє дітей у яких присутня «вікова криза» третього року життя; виявляє нахили та здібності у дітей; діагностує пізнавальні процеси у дітей середнього та старшого дошкільного віку; а також діагностує педагогів та батьків.
Консультаційна робота – проводить консультування за індивідуальним запитом; бере участь у батьківських зборах; надає рекомендації педагогам та батькам.
Корекція та розвиткова робота –постійно проводить індивідуальні корекційно – розвиткові заняття з дітьми «групи ризику» та дітьми з особливими освітніми потребами, а також групові заняття з кожною віковою групою.
Психологічна просвіта – психолог завжди підвищує психолого педагогічну компетентність педагогів за допомогою психологічних тренінгів, семінар – практикумів, ділових ігор; бере участь у батьківських зборах.
Організаційно – методична функція
Практичний психолог працює у цих напрямках, а також:
Цілі і завдання роботи психологічної служби ДНЗ на 2022 – 2023 навчальний рік, з урахуванням воєнного стану:
- Запобігання та профілактика домашнього насильства та жорстокого поводження з дітьми під час воєнного стану.
- Здійснення психолого – педагогічного супроводу дітей з особливими потребами.
- Супровід та підтримка всіх учасників освітнього процесу у наданні якісних освітніх послуг в умовах впровадження нових державних стандартів дошкільної освіти з урахуванням воєнного стану.
- Формування у здобувачів освіти національних та європейських цінностей;
- Психологічна просвіта всіх учасників освітнього процесу.
- Збереження та зміцнення психічного здоров'я учасників освітнього процесу під час воєнного стану.
- Профілактика конфліктних ситуацій.
- Профілактика стресових та постстресових станів у батьків та педагогів.
- Навчання педагогів та батьків безпеки в інтернеті та безпечного користування дітей мережі «інтернет"
- Підвищення професійної компетентності практичного психолога у напрямі оволодіння сучасними технологіями психологічної допомоги.
Практичний психолог буде працювати над темою: «Розвиток дітей з ООП в інклюзивному середовищі».
План роботи практичного психолога на 2022 - 2023 навчальний рік
План роботи практичного психолога на 2021 - 2022 навчальний рік:
http://dytsadok.org.ua/upload/users_files/fbf9857999a1771ffd105cce661632cb.docx
У листопаді 2022 року практичним психологом проведено
Тренінг для педагогів на тему:
,,Психолого – педагогічний супровід дітей з особливими освітніми потребами’’
Метою тренінгу було: актуалізація досвіду роботи педагогів із дітьми з РАС та ЗПР, сформувати уявлення учасників заняття про внутрішній світ дітей з аутизмом, сприяти формуванню моделі ефективної взаємодії педагогів із дітьми з ООП; підвищення професійної компетентності учасників зустрічі щодо гармонійного розвитку та виховання дітей з особливими освітніми потребами; активізувати внутрішню енергію, сприяти створенню позитивного настрою сприяти згуртуванню учасників, виявляти та вправляти вміння доброзичливо співпрацювати та допомагати іншим, відпрацювання навичок ефективної взаємодії зняття емоційної напруги.
У жовтні 2022 року проведено семінар - практикум для педагогів на тему:
,,Самоподомога і техніки відновлення під час воєнного стану”
Мета семінару - практикуму було: навчити педагогів технікам самодопомоги під час воєнного стану; ознайомити із ознаками стресових станів; навчити технікам для роботи із своїм психологічним станом та технікам роботи із дітьми.
У листопаді 2021 року практичним психологом проведено психологічний тренінг на тему: «Формування сприятливого психологічного клімату в колективі»
Мета тренінгу: згуртування педагогічного колективу, розвиток комунікативних навичок, емоційної стійкості, впевненості в собі, доброзичливого ставлення один до одного.
Виконуючи вправи тренінгу, педагоги вчаться розуміти один одного. Даний тренінг мотивує педагогів до самовдосконалення, рефлексії, оволодіння механізмами комунікативної компетентності.
Завдання тренінгу:
- формування сприятливого психологічного клімату;
- знаходження подібностей в учасників групи для поліпшення взаємодії між ними;
- розвиток вміння працювати в команді;
- згуртування групи;
- усвідомлення кожним учасником своєї ролі, функції в групі;
- підвищити комунікативні навички педагогів;
- підвищити настрій на удачу, щастя, добро і успіх.
12.10.2021р. до Всесвітнього Дня психічного здоров'я, практичним психологом проведено з педагогами психологічний тренінг на тему:
«Збереження та зміцнення психологічного здоров’я педагога»
Мета: ознайомити педагогів з поняттям "синдром емоційного вигорання", його основними причинами і симптомами, визначити основні умови збереження емоційного здоров'я педагога;
- підвищити самооцінку педагогів, їх впевненість у собі;
- створити умови для психологічного розвантаження педагогів;
- надати інформацію про сучасні техніки і прийоми стабілізації емоційного стану педагогів.
Завдання:
1. Навчити педагогів практичним навичкам боротьби з «синдромом емоційного вигорання».
2. Створити в групі атмосферу емоційної свободи та відкритості, дружелюбності і довіри один до одного.
3. Дати можливість педагогам усвідомити складові власного психологічного здоров’я, зрозуміти взаємозв’язок психічного стану і проявів вегетативних нервових порушень;
4. Проінформувати педагогів про наявні методи профілактики й боротьби зі стресом;
5. Сприяти формуванню практичних навичок володіння собою в різних ситуаціях, збагачувати психологічну компетентність педагогів.
Майстер - клас для вихователів на тему: "Що таке щастя?"
Мета:
- розкрити глибину розуміння поняття «щастя» з учасниками, формувати вміння розрізняти його серед інших почуттів;
- розширювати уявлення учасників про те, що кожна людина — творець свого щастя;
- сприяти розвитку унікального вміння володіти щастям;
- викликати бажання робити добро, дарувати щастя іншим;
- виховувати старанність, наполегливість.
Завдання:
- розвивати адекватне розуміння свого внутрішнього світу, допомогти знайти способи для самовдосконалення особистості;
- формування саморефлексії, емпатії, психологічної толерантності, довіри між учасниками;
- підвищити впевненість у собі, своїх можливостях, підтвердити позитивне ставлення оточення;
- сприяти комфортному психологічному мікроклімату в групі учасників майстер-класу.
Тренінг з вихователями на тему: "Розвиток емпатії у педагогів"
Мета: ознайомити з поняттями «емпатія», «педагогічна емпатія» та їхніми функціями, виявляти власні емпатійні ресурси, розвивати вміння емоційного реагування, надання психологічної підтримки.
Ігрова піскотерапія з дітьми старшого дошкільного віку